سئو برای Mobile Content Performance

سئو موبایل راهنمای 8 مرحله ای برای mobile seo آکادمی فرین

استفاده از تکنیک فضای خالی در طراحی سایت در طراحی نسخه موبایل اهمیت ویژه ای دارد زیرا  موجب می شود کاربران به درستی ارتباط بخش های مختلف صفحه را درک کرده و برای مطالعه هر بخش مشکلی نداشته باشند. یکی دیگر از ابزارهای کاربردی گوگل با نام Page Speed Insights به بررسی سرعت صفحات در موبایل و دسکتاپ میپردازد. در حال حاضر سیستم آنالیز و امتیازدهی این ابزار در دسکتاپ و موبایل متفاوت بوده و ممکن است برای یک صفحه از سایت دو عدد متفاوت به شما نمایش دهد. همچنین فاکتورهای دیگری مانند سایز فونت ها، رنگ بندی و … تا حدی توسط ابزار Mobile Friendly Test بررسی میشوند که نشان دهنده اهمیت تجربه کاربری و تاثیر آن بر سئو موبایل می باشد. این ابزار پیشنهادات متفاوتی در مورد طراحی ریسپانسیو سایت و تجربه کاربری در اختیار شما قرار میدهد. بعنوان مثال اگر یک دکمه در موبایل سایز مناسبی نداشته باشد (کوچکتر از سطح تماس انگشت) یا دو دکمه متفاوت فاصله کمی با هم داشته باشند (احتمال کلیک اشتباه توسط کاربر) این ابزار به شما اطلاع خواهد داد.

گوگل نیز طراحی ریسپانسیو را به عنوان بهترین روش برای سئو موبایل توصیه می‌کند. اگر AMP در سایت شما فعال شود، یک نسخه از صفحات سایت تان در خود گوگل ذخیره میشود و در نتایج در دسترس کاربران موبایلی قرار میگیرد. به این ترتیب کاربران موبایلی با کلیک روی صفحات AMP شما در کمتر از 1 ثانیه وارد خود سایت گوگل شده اما صفحه شما را مشاهده میکنند. این الگوریتم باعث می شود که وب سایت ها برای کاربران موبایل بهینه تر شوند و در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با موبایل، رتبه بهتری کسب کنند. این فعالیت ها هم در زمینه طراحی نسخه موبایل یعنی استفاده از تکنیک هایی مانند Responsive Design یا Dynamic Serving‌ و هم در بهبود تجربه کاربری یعنی افزایش سرعت سایت و دسترسی آسان به محتوا مورد توجه خواهد بود. سئو موبایل باید در اولویت استراتژی بهینه سازی سایت قرار گیرد تا تجربه کاربری بهتری ارائه شود و سایت شما در نتایج جستجو موفق تر عمل کند.

قبل از این تغییر، گوگل نتایج جستجو را بر اساس نسخه دسکتاپ یا موبایل به کاربران ارائه می‌داد. اگر نسخه موبایل سایت مشکلاتی داشته باشد، الگوریتم موبایل فرندلی می‌تواند منجر به کاهش رتبه آن در جستجوهای موبایلی شود. این تأثیر به‌طور غیرمستقیم اما محسوس، نشان‌دهنده اهمیت بالای سئو تکنیکال در موفقیت سایت‌هاست. با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، اگر سایتی برای موبایل بهینه نباشد، کاربران به سرعت آن را ترک می‌کنند. مشکلاتی مثل دیر بارگذاری شدن صفحات، نمایش نامناسب محتوا، و دشواری در استفاده از سایت، تجربه بدی را برای کاربر ایجاد می‌کند. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش بازدید، افت رتبه در گوگل و از دست رفتن فرصت‌های بزرگ شود.

این الگوریتم‌ها هستند که سایت‌های مختلف را به زبان گوگل تفسیر کرده و جایگاه و رتبه‌ی آن‌ها را تعیین می‌نمایند. دیگر زمان آن است که به سراغ موضوع اصلی رفته و نحوه سئو کردن سایت برای موبایل را به شما توضیح بدهم. نظر شما در مورد سئو برای دستگاه های موبایل چیست؟ آیا استراتژی سئوی موبایل دارید؟ آیا هیچ سوالی دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید. در اینجا یک چک لیست مفید سئوی موبایل برای سئوکاران و صاحبان وب سایت آورده شده است. هنگامی که کلمات کلیدی خاص جغرافیایی را شناسایی کردید، آنها را در عنوان وب سایت، توضیحات متا، تگ های هدر و کپی بدنه خود قرار دهید. اگر یک کسب و کار محلی یا کسب و کار کوچک دارید، باید برای موبایل بهینه سازی کنید.

اگر می خواهید پیام های ارسالی به ChatGPT را تغییر داده و داده های شخصی خود را اضافه کنید، به سلول G2 بروید، درست زیر عنوانی که می گوید Prompt Sent to ChatGPT. برای استفاده از API گوگل سرچ کنسول، باید یک پروژه در Google Cloud Console ایجاد کنید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. این فاکتورها، سرعت، تعامل و پایداری بصری یک صفحه را اندازه‌گیری می‌کنند. اندازه عناصر قابل کلیک مانند دکمه‌ها و لینک‌ها را افزایش دهید تا کلیک‌کردن روی صفحه لمسی آسان‌تر شود. اگر سایت تان را با یک قالب معروف وردپرسی ساخته اید قطعا نیاز به نگرانی در مورد ریسپانسیو بودنش ندارید.

در این مقاله، به بررسی تمام جوانب سئو موبایل، اهمیت آن، و راهکارهای بهینه سازی برای دستگاه های موبایل پرداخته خواهد شد. با توجه به اینکه تلفن همراه به عنوان اولین و آخرین وسیله بررسی برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود، بهینه‌سازی سئو برای موبایل اهمیت بیشتری نسبت به سئو دسکتاپ دارد. این راهنما با بررسی تاکتیک‌های متفاوت سئو برای موبایل و ارائه راهکارهای بهینه‌سازی بر اساس معیارهای جدید Core Web Vital، به بهبود سرعت و تجربه کاربر از سایت می‌پردازد. همچنین، بررسی کلیدواژه‌های مورد استفاده در جستجوهای موبایل و ایجاد یک سایت موبایلی جداگانه و با محتوای متفاوت برای بهبود سئو موبایل از دیگر موضوعات اصلی این راهنماست. در این راهنما از آژانس تبلیغاتی نکسوس، هزینه سئو موبایل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کسب و کارها بتوانند بهترین استراتژی را برای بهینه سازی سئو برای موبایل خود انتخاب کنند.

مجدداً، Google نسخه سایت تلفن همراه شمارا نسخه می‌داند، بنابراین پنهان کردن محتوا به این معنی است که قابل خزیدن نیست و بنابراین در Mobile-First Index قرار نمی‌گیرد. نسخه دسکتاپ و موبایل خود را مقایسه کنید و مطمئن شوید که هیچ‌چیز در آن‌ها پنهان نیست. سئو موبایل مهم است زیرا تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان موبایل تجربه خوبی دارند که برای دستگاه تلفن همراه آن‌ها بهینه‌شده است. از عوامل مهم بهینه‌سازی موتور جستجوی موبایل می‌توان به طراحی سایت، ساختار سایت، سرعت صفحه و شیوه‌های سئوی روی صفحه موبایل اشاره کرد. گوگل از سال ۲۰۱۹ به بعد، از Mobile-First Indexing استفاده می‌کند که اهمیت سئوسازی موبایل را نمایش میدهد. این به معنای آن است که گوگل نسخه موبایل سایت شما را برای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد.

در آن سال گوگل از نسخه موبایل یک سایت برای تعیین رتبه سایت استفاده کرد و مبنای رتبه بندی سایت ها نسخه موبایلی شد. چیزی که در سئو به آن اولویت ایندکس موبایل (Mobile-first index) گفته می شود. هدف این شکل از سئو نه تنها افزایش رتبه موتورهای جستجو است، بلکه ارتقاء تجربه کاربر تلفن همراه از طریق محتوا و فناوری را نیز در اولویت قرار می دهد. یکی از موارد مهم در سئو موبایل سایت امکان انتشار مطالب وبلاگ در شبکه های اجتماعی دیگر است. محتوای سایت را از طریق طراحی دکمه های اشتراک گذاری می توانید در سایر رسانه های پر استفاده منتشر نمایید. به فضای بین متن، دکمه ها و سایر عناصر که در طراحی ایجاد می شود فضای منفی گفه می شود که این فضا در نسخه موبایلی سایت بسیار اهمیت دارد.

هر درخواستی که سایت شما باید انجام دهد بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که باید روی کاهش این درخواست‌ها برای بهبود سایت تلفن همراه خود کار کنید. بفهمید که چرا آنها بازدید می کنند و چه کارهایی را بیشتر در سایت شما انجام می دهند. زیرا اگر چیزی کاربر شما را ناامید کند، به شما و نتایج شما آسیب می رساند. به همین دلیل است که باید سایت موبایل خود را آزمایش، بهبود و به طور کامل بهینه کنید.

امروزه جستجوهای محلی، به‌خصوص از طریق موبایل، یکی از رایج‌ترین رفتارهای کاربران است. بسیاری از ما وقتی در خیابان قدم می‌زنیم یا به دنبال یک مکان خاص هستیم، از موبایل خود برای جستجو استفاده می‌کنیم. بنابراین، سئو محلی یکی از عوامل مهم در بهینه‌سازی سایت برای موبایل است. از پاراگراف‌های طولانی اجتناب کنید، چرا که در موبایل بسیار طولانی‌تر به نظر می‌رسند و ممکن است کاربران را خسته کنند. فضای خالی یا فضای منفی را دست‌کم نگیرید؛ این فضا می‌تواند طراحی سایت را مرتب‌تر و حرفه‌ای‌تر نشان دهد. همچنین، در اطراف پیوندها و دکمه‌ها کمی فضای خالی باقی بگذارید تا کاربران به‌اشتباه روی آن‌ها کلیک نکنند.

هر خطایی که گوگل در صفحات سایت شما مشاهده کند در این فضا به شما نمایش داده میشود. ولی با الگوریتم جدید در هر شرایطی نسخه موبایل سایت معیار گوگل برای تصمیم گیری در مورد جایگاه و ارزش یک صفحه خواهد بود. در حال حاضر 95 درصد جستجوهایی که از طریق موبایل انجام میشود از طریق موتور جستجوی گوگل هستند. در نتیجه توجه به استانداردها و الگوریتم های آن برای کسب جایگاه بهتر و بازدیدکننده بیشتر اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر یک برد سریع برای بهبود سرعت سایت شما وجود داشته باشد آن بهینه سازی تصاویر است.

بنابراین، اکنون زمان آن است که سئو موبایل را در اولویت استراتژی‌های دیجیتال خود قرار دهید. مثلا در تصویر بالا، سرچ کنسول به شما گفته هر 117 صفحه از سایت تان برای نمایش در موبایل ها بدون مشکل هستند. اما در عین حال ممکن است با قرمز کردن آدرس بعضی از صفحات، به شما اطلاعاتی در مورد اینکه فونت این صفحه برای کاربران موبایلی نامناسب است یا طراحی اش با مشکل روبرو شده، بدهد. نکته مهم اینجاست که این صرفا مربوط به سایت ما نیست و نزدیک به 4 یا 5 سال است که در کل سطح وب آمار مخاطبان موبایلی از کاربران رایانه بیشتر شده. بنابراین عملا امروز عدم آشنایی با سئوی موبایل یا همان mobile seo میتواند فرصت های زیادی را از شما و کسب و کارتان بگیرد. پس در ادامه مقاله همراه من باشید تا همه چیز را در مورد اصول آن توضیح بدهم.

اگر تجربه ای در استفاده از هر یک از تکنیک های معرفی شده در این مقاله و تاثیر آن بر سئو سایت خود داشته اید در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. گوگل پیشنهاد میکند که کاربر در نگاه اول به موضوع اصلی صفحه و عنوان آن دسترسی داشته باشد. نحوه نمایش محتوا در موبایل و دسکتاپ باید متفاوت بوده و متناسب با فضای موجود در صفحه چیدمان و ابعاد هر بخش تغییر کند. استفاده از این روش به شما اجازه میدهد که منابع استفاده شده در هر نسخه را مدیریت کرده و برای هر دستگاه یا سایز صفحه نمایش طراحی کاملا اختصاصی و مجزا داشته باشید. نمونه بارز این موضوع ریز بودن بیش از اندازه برخی نوشته ها در دستگاه های موبایلی است که خوانایی آن را سخت می کند.

بهتر است از پنجره‌های بازشو به‌کلی در دستگاه‌های تلفن همراه خودداری کنید تا تجربه مروری روان و لذت بخشی در سایت خود برای کاربران داشته باشید. در صورتی که وی سایت طراحی ریسپانسیو انجام شده باید از متا تگ Viewport Content در آن استفاده شود. در نتیجه به وسیله این تگ اندازه صفحه بر اساس اندازه دستگاه هر کاربری تغییر می کند. اگر این متاتگ در سایت برای سئو موبایل انجام نگیرد سایت به اشکال مختلفی در دستگاه های کاربران نمایش داده می شود. درگذشته، اکثر سایت‌ها یک نسخه دسکتاپ و یک نسخه جداگانه برای موبایل داشتند.

برای بهینه سازی سئو موبایل و بهبود رتبه سایت، باید به جنبه هایی مانند طراحی ریسپانسیو، سرعت بارگذاری و بهینه سازی تصاویر توجه کرد. این عوامل تجربه کاربری را بهبود می دهند و کمک می کنند تا سایت شما در جستجوهای موبایلی رتبه بهتری کسب کند. بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها برای سئو موبایل و سرعت بارگذاری، یکی دیگر از موارد حیاتی است که در بهبود تجربه کاربری موبایلی اهمیت دارد. استفاده از فرمت‌های مناسب، اندازه مناسب و بهینه‌سازی دقیق تصاویر و ویدئوها می‌تواند باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شود. فشرده‌سازی منابع مانند CSS، JavaScript و فایل‌های تصویری می‌تواند بهبود چشمگیری در سرعت بارگذاری صفحات موبایلی ایجاد کند.

این راهنما هرچه که باید در مورد سئوی موبایل بدانید به شما آموزش می دهد. تا بتوانید وب‌سایت خود را برای اولویت ایندکس موبایل (Mobile-first index) آماده کنید. حالا با گسترش دسترسی چت بات OpenAI ، امکان دریافت درخواست ها از واتساپ در این هوش مصنوعی فعال شده است. با استفاده از توکن OAuth و درخواست به API کنسول جستجو، اسکریپت داده های مربوط به کلمات کلیدی، کلیک ها، و نمایش های مرتبط با هر URL را برای شما نمایش می دهد و سپس به شما کمک می کند تا تحلیل SEO خود را انجام دهید. در این مرحله، شما باید کاربران مجاز به استفاده از این ابزار را مشخص کنید. همچنین باید اطلاعات مربوط به اپلیکیشن را وارد کرده و مراحل مختلف را کامل کنید.

اما حالا دیگر اینطور نیست و هم گوگل برایش مهم است که کاربر تمامی المان های صفحه شما را ببیند و هم گوشی های موبایل دیگر قادر به تشخیص CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر مختلف شده اند. در دنیای امروز که سرعت حرف اول را می‌زند، کاربران اینترنت حوصله صبر برای بارگذاری سایت‌ها را ندارند. طبق تحقیقات، بیشتر کاربران کمتر از 8 ثانیه برای لود شدن یک سایت منتظر می‌مانند. بنابراین، اگر سایت شما کند باشد، کاربران قبل از دیدن محتوای آن، صفحه را ترک خواهند کرد. اگر با اصول طراحی سایت آشنا باشید، میدانید که طراحان میتوانند حین ساخت قالب یا تغییر دادن آن، بعضی از اِلِمان ها و بخش ها را در نسخه رایانه نمایش دهند در حالی که همان المان در نسخه موبایل نمایش داده نشود. Core Web Vitals (CWV) معیارهای سرعتی هستند که Google از آنها برای درک نحوه تجربه کاربران از یک صفحه وب استفاده می کند.

این ابزار سایت را بررسی می کند و صفحات و نوشته هایی را که از قوانین سازگار با موبایل پیروری نمی کنند را مشخص می کند. صفحه نمایش موبایل کوچک است و بسیاری از کاربران به صفحاتی که کاملا با تصویر پوشانده شده توجهی نمی کند و دوست دارند به سرعت جواب سوال خود را پیدا کنند. بنابراین باید عکس هایی که در صفحات سایت برای موبایل گذاشته می شود سایز مناسبی داشته باشند. تمام اطلاعات مربوط به نام و مکان کسب‌وکار شما باید در ابرداده وب‌سایت شما قرار داده شود. با توجه به اینکه یک‌سوم جستجوهای Google در سال 2020 جستجوهای محلی است، اگر فضای فیزیکی یا جنبه محلی کسب‌وکار خوددارید، ضروری است که از این مزیت استفاده کنید.

Semrush یک ابزار ضروری برای هر کسی است که به دنبال بهبود Core Web Vital خود است. بهترین قسمت؟ این ابزار همچنین زمانی که کمی به پایین اسکرول می کنید به شما پیشنهاداتی می دهد. از جلوه های بصری قوی مانند تصاویر با کیفیت بالا و فراخوان های قانع کننده برای اقدام در بالای صفحه استفاده کنید. به همین ترتیب، شما می توانید هر عبارت کلیدی محلی را انتخاب کنید و Semrush صدها کلمه کلیدی با هدف جغرافیایی را به شما ارائه می دهد. همانطور که در بالا می بینید، ابزار کلمه کلیدی SEMrush بیش از 300 کلمه کلیدی با هدف جغرافیایی را پیشنهاد می کند، برای مثال کلمه کلیدی "آژانس بازاریابی نیویورک". آنها همچنین یکی از مهم ترین عوامل در تعیین اینکه آیا کسی روی لینک شما کلیک می کند یا خیر، هستند.

اگر سایت شما برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشد، احتمال کاهش رتبه‌های شما در نتایج جستجو وجود دارد. خیلی مواقع ممکن است برای پربارتر کردن محتوا، بخواهید از ویدیو در آن استفاده کنید. در این شرایط باید حتما صفحه را با یک تلفن همراه بررسی کرده و مطمئن شوید که ویدیو به کاربران موبایلی هم نمایش داده میشود. متاسفانه اگر برای نمایش ویدیو از Flash استفاده کنید، کاربران موبایلی نمیتوانند آن را مشاهده کنند. UI یا طراحی رابط کاربری یکی از زیرمجموعه های UX محسوب میشود و به ظاهر وب سایت شما اشاره دارد. با توجه به اینکه صحبت از سئوی موبایل است، باید مطمئن شوید کاربران موبایلی حین ورود به سایت و مطالعه مطالب، با هیچ مشکلی روبرو نیستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ریدایرکت های وردپرس مقاله ژاکت در این مورد را بخوانید. علاوه بر عنوان، با جذاب تر نوشتن توضیحات متا و همینطور اضافه کردن کدهای اسکیما به سایت هم باعث میشوید مخاطبان بیشتر روی سایت تان کلیک کنند. پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به سئو کلاه سفید را نیز حتما مطالعه نمایید. بروید و اکانت Semrush را امتحان کنید و اگر آن را دوست ندارید، می توانید قبل از پایان دوره آزمایشی آن را لغو کنید. در غیر این صورت، آنها همچنین 7 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می دهند، بنابراین شما چیزی برای از دست دادن ندارید.

طراحی سایت با وردپرس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، انتخابی مناسب برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هاست. گروه طراحی آوا با ارائه خدماتی همچون طراحی سایت شرکتی، سازمانی، فروشگاهی، اعتباری و اقساطی با وردپرس فارسی و همچنین بهینه‌سازی و سئو سایت با بیش از یک دهه فعالیت آماده رشد و بهبود وضعیت سایت شماست. اگر کار با گوگل آنالیتیکس را بلد باشید، میتوانید بفهمید که نرخ پرش کاربران موبایلی در هر صفحه از سایت شما چقدر است. این یعنی چند درصد از کاربران موبایلی به محض ورود به صفحه سایت شما، از آن خارج میشوند. می توانید از ابزار رایگانی مانند تست بهینه سازی موبایل گوگل برای تست وب سایت خود در دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند استفاده کنید.

این کار شامل بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای کراولرهای موتورهای جستجو برای اطمینان از ایندکس شدن و رتبه‌بندی محتوای شما است. 96 درصد از جستجوهای تلفن همراه با استفاده از Google انجام می‌شوند و Google ایندکس اول از طریق موبایل (mobile first index) را در اولویت قرار داده است. به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید رتبه‌بندی بگیرید، پیروی از توصیه‌های گوگل در مورد سئوی موبایل ضروری است. سئو یا بهینه سازی سایت برای موبایل به فرآیند برای نمایش صحیح و کاربرپسند در دستگاه های موبایل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها اشاره دارد. گوگل به طور خاص از الگوریتم Mobile-First Indexing استفاده می کند که به این معنی است که در حال حاضر نسخه موبایلی سایت ها برای رتبه بندی در نتایج جستجو از نسخه دسکتاپ آن مهم تر است.

این مقاله توسط تیم حرفه‌ای مهام تهیه شده است که سال‌هاست در زمینه خدمات طراحی سایت و خدمات سئو فعالیت می‌کند. قرار گرفتن سایت در جایگاه بالایی در رتبه بندی گوگل از اهداف مهم در سئو موبایل است. در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران برای جستجو از دستگاه موبایل و تبلت استفاده می کنند؛ بنابراین بهینه کردن سایت در این دیوایس ها می تواند تاثیر زیادی در ترافیک و رتبه بندی سایت از نظر گوگل داشته باشد. در این راستا گوگل نیز بیکار ننشسته و تمرکز الگوریتم های خود را روی موبایل گذاشته است. اگر در مورد سئو موبایل و بهینه سازی سایت در آن اطلاع زیادی ندارید بهتر است تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

زیرا با ورود کاربر به صفحه یک تصویر یا باکس بزرگ در مقابل او قرار میگیرد و مانع دسترسی مستقیم به محتوای صفحه می شود. استفاده از پاپ آپ به ویژه در نسخه موبایل یک نکته منفی برای سئو شما محسوب میشود. در این روش معمولا نسخه موبایل سایت بر روی یک زیردامنه مانند m.websima.com قرار گرفته و با تشخیص تلفن های هوشمند کاربران را به آن نسخه ارجاع میدهند. با ادامه روند استفاده بیشتر از تلفن های همراه و افزایش جستجوهای انجام شده از طریق آنها گوگل تصمیم گرفت تا ارزش بیشتری برای نسخه موبایل سایت ها در نظر بگیرد. عملا میتوان گفت در حال حاضر افرادی که با موبایل جستجو میکنند در اکثریت هستند پس باید توجه ویژه ای به رضایت مندی آنها داشت.

در این مقاله درباره اصول SEO صحبت می شود و شما یک نمای کلی از آنچه برای بهبود سایت برای تلفن همراه خود باید انجام دهید، پیدا خواهید کرد. گوگل در جدیدترین آپدیت‌های خود از فناوری AMP یا صفحات موبایل پرشتاب رونمایی کرد. AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages است و هدف آن ارائه تجربه‌ای سریع و روان برای کاربران موبایل است. به زبان ساده، این فناوری باعث می‌شود صفحات وب به‌گونه‌ای طراحی شوند که در دستگاه‌های موبایل بسیار سریع‌تر بارگذاری شوند و دسترسی به محتوای اصلی سایت راحت‌تر باشد. در روش اول و البته قدیمی، سایت به محض ورود کاربر، دستگاه او را تشخیص میدهد. در ادامه اگر کاربر با رایانه وارد شده باشد او را به آدرس اصلی سایت میبرد و اگر با تلفن همراه باشد، آدرس جدیدی برای او باز میکند که در آن همان صفحه مختص کاربران موبایلی ساخته شده.

تصاویر باید به اندازه مناسب فشرده شده و از فرمت های مناسب (مانند WebP) استفاده شوند. همچنین از استفاده از تصاویر با ابعاد بزرگ که در موبایل به درستی نمایش داده نمی شوند، خودداری کنید. Viewport عرض صفحه را برای دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تعیین می کند. با تعیین یک نمای صحیح، مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان با دستگاه های خاص نسخه مناسب سایت شما را دریافت می کنند. عدم انجام این کار را ممکن است باعث شود سایت دسکتاپ به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان داده شود.

طراحی یک سایت موبایلی منجر به بهبود سئو موبایل می‌شود، زیرا این اقدام می‌تواند بهبود تجربه کاربری را به همراه داشته باشد و کاربران را به سمت خود جلب کند. موارد مهمی که در طراحی نسخه موبایل برای سئو سایت باید رعایت کنیم به شرح روبه رو است. سئو موبایل به فرآیند بهینه سازی وب سایت ها برای دستگاه های موبایل گفته می شود. در دنیای امروز که استفاده از گوشی های هوشمند برای مرور اینترنت بسیار گسترش یافته است، سئو موبایل به یکی از ارکان اصلی موفقیت سایت ها تبدیل شده است. با توجه به اهمیت جلب توجه کاربران موبایلی و همچنین تاثیر آن بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو، بهینه سازی سایت برای موبایل یک ضرورت است.

برای سفارش بهترین محتوای میتوانید از طریق صفحه سفارش تولید محتوا هماهنگی های لازم را برای سفارش بهترین محتوای سایت انجام دهید. (اگر بخواهیم صادق باشیم، کار از لنگیدن هم گذشته است!) چنین وبسایتی در عمل هیچ کاربردی برای کاربران گوشی‌ موبایل ندارد. متأسفانه، دسکتاپ فرندلی بودن سایت شما به‌خودی‌خود تضمین نمی‌کند که موبایل فرندلی هم باشد. گوشی‌های موبایل به‌دلیل امکان استفاده در محیط‌های عمومی، محل‌کار، دانشگاه و... به پرطرفدارترین پلتفرم دنیا برای سرچ و جست‌و‌جو در اینترنت بدل شده‌اند و به همین خاطر نیز سئو موبایل، از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. آشنایی و شناخت الگوریتم‌های گوگل را نیز می‌توان قدم بعدی در راه آموزش سئو برای موبایل دانست.

در طراحی سایت ریسپانسیو هم آدرس صفحات و هم کدهای HTML برای موبایل و دسکتاپ یکسان است و با استفاده از دستورات CSS نحوه نمایش محتوا در سایزهای مختلف مدیریت میشود. برای طراحی نسخه موبایل سایت 3 روش اصلی وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم. کاربران موبایل انتظار دارند که بتوانند به راحتی در سایت حرکت کنند، بدون اینکه دچار سردرگمی شوند. بنابراین باید از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید، لینک ها و دکمه ها باید به وضوح قابل مشاهده باشند و برای لمس راحت باشند. استفاده مناسب از تگ های هدینگ یا هدر (H1 تا H6) هم یکی از همین جزئیات است. نصب افزونه AMP روی سایت می تواند سرعت صفحات را تا 4 برابر حالت پیش فرض افزایش دهد.

بر اساس آمارهای اخیر، بیش از ۶۰٪ از جستجوهای اینترنتی از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود. این رقم نشان‌دهنده این است که کاربران ترجیح می‌دهند از موبایل برای جستجو، خرید و تعامل با برندها استفاده کنند. بنابراین، اگر سایت شما برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشد، بخش عمده‌ای از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که سئو موبایل چیست، با اهمیت الگوریتم Mobile-First Index آشنا شده و در نهایت مهم ترین نکات و تکنیک های سئو کردن سایت برای موبایل را یاد گرفتیم. قبلا هم گفته ام که نرخ کلیک در کنار نرخ پرش و زمان ماندگاری از عامل های مهم رتبه بندی سایت هستند. منظور از نرخ کلیک، تعداد کلیک کاربران در صفحه اول نتایج جستجو در مقابل کل کاربرانی است که سایت شما را مشاهده کرده اند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری